From professional translators, enterprises, web pages and freely available translation repositories.
transmission can occur via a droplet infection or through the mucus membranes of the mouth, nose, and eyes.
la transmission se fait par gouttelettes, par contact direct ou indirect avec des sécrétions infectées (de la bouche, dunez, ou de l'oeil).
of droplets and droplet nuclei dr. nicas described several mathematical models of the mechanics of influenza infection.
gouttelettes et noyaux de gouttelettes m. nicas a décrit plusieurs modèles mathématiques du mécanisme de l’infection par le virus de la grippe.
therapeutic device for the targeted local short-term treatment of diseases, especially colds, transmitted by droplet infection
appareil therapeutique pour le traitement local a court terme de maladies infectieuses transmises par gouttelettes, notamment les refroidissements
initiate infection prevention and control measures including contact and droplet precautions.
prendre des mesures de prévention et de contrôle des infections, y compris les précautions contre la transmission par contact et par gouttelettes.
droplet infections are also increasing, including 1,034 cases of chicken pox.
on note également une augmentation de l'incidence des infections transmises par gouttelettes, notamment de la varicelle, dont 1 034 cas ont été dénombrés.
it had been established that sars could be transmitted from person to person by droplet infection, but large point source outbreaks also indicated other, unknown routes of transmission.
il a été établi que le sras peut se transmettre d’un individu à l’autre par voie respiratoire.
contact and droplet precautions for adult patients with known or suspected viral respiratory infections,
précautions contre la transmission par contact et par gouttelettes pour les patients adultes atteints d'une infection respiratoire virale connue ou présumée;
small droplets remain suspended, travel further and are more likely to cause infection in the lower respiratory tract.
les gouttelettes plus fines restent en suspension dans l’air, se déplacent plus loin et risquent davantage de causer une infection des voies respiratoires inférieures.
droplets containing rhizobia, which originated from infection threads, were surrounded by labeled wall-like material.
des gouttelettes provenant des cordons d'infection et contenant du rhizobium se sont avérées être entourées de matériel marqué d'aspect pariétal.