From professional translators, enterprises, web pages and freely available translation repositories.
history of estonia estonia has been populated by the native finno-ugric estonians since prehistory.
ils étaient organisés en clans autosuffisants sur le plan économique, peu différenciés du point de vue de la prospérité ou du pouvoir social.
also at the finno-ugric department, teaching in finnish has decreased drastically during the last decade.
l'enseignement en finnois a aussi connu au cours de la décennie passée un net déclin au sein du département de langues finno-ougriennes.
:: head organizer of first international finno-ugric branding conference (october 2011, tallinn)
:: principal organisateur de la première conférence internationale de valorisation de la culture finno-ougrienne (octobre 2011, tallinn)
statistics showed that the percentage of the population that spoke one of the finno-ugric languages had been constantly declining.
les statistiques indiquent que le pourcentage de la population qui parle une des langues de la famille finno-ougrienne s'est constamment réduit.
mr president, the commission is generally aware of the situation of the finno-ugric indigenous populations such as the maris.
la commission estime que ces consultations avec la russie offrent un cadre approprié pour des discussions plus approfondies avec les autorités russes concernant la situation des maris.
in the russian federation there are 19 different nations of the finno-ugric family, totalling 2.7 million persons.
lorsque l'opposition ethnique marie, sous la direction de m. vladimir kozlov, a mis en doute le caractère équitable des résultats de l'élection, ce dernier a été sauvagement battu.
tallinn originated on the limestone plateau of toompea, where the finno-ugric inhabitants built a fort in the tenth century.
tallinn trouve ses origines sur le plateau calcaire de toompea, où les habitants finno-ougriens ont érigé un fort au xe siècle.
follow-up to recommendation 1775 (2006) on "the situation of finno-ugric and samoyed peoples" 26.
suivi de la recommandation 1775 (2006) sur la "situation des populations finno-ougriennes et samoyèdes" 26.
hungarian belongs to the ugric branch of the finno-ugric family, which probably originated in the middle volga and the southern urals.
le hongrois fait partie de la branche ougrienne de la famille ethnique et linguistique finnoougrienne, probablement originaire de la région de la volga moyenne et du sud de l'oural.