From professional translators, enterprises, web pages and freely available translation repositories.
network traffic control provies a system the ability to regulate the amount of traffic it genreates and to pace the traffic
il controllo del traffico di rete fornisce al sistema la capacità di regolare la quantità e la velocità del traffico generato
but europe has shown that no society is condemned by some iron law of history to pace the treadmill of its past.
ma l' europa ha dimostrato che nessuna società viene condannata, in base ad una legge ferrea della storia, a continuare sulla strada del proprio passato.
one example is automatically scrolling images and text that cover a variety of forms of dynamic presentation where the driver is not able to pace the presentation and where the entire information is not available at any one time.
un esempio è costituito da immagini e testi che scorrono automaticamente con forme di presentazione dinamica differenti, delle quali il conducente non può modificare il ritmo e che non sono disponibili in qualsiasi momento.
the timer is used to pace the game. if set to 5, a gong will sound every five seconds, which is the cue to the operator to select another ball.
il temporizzatore è usato per percorrere il gioco. se l'insieme a 5, un gong suonerà ogni cinque secondi, che è l'indicazione all'operatore per selezionare un'altra sfera. l'ultimo numero denominato esporrà a flash sul bordo dell'esposizione.
but, mr president, i should like to give a special and detailed explanation of the reasons why the commission thinks the european parliament should make a positive response to the association agreement, whilst respecting the different points of view with regard to pace, content or intensity but accepting that progress in the matter of human rights is clear and definite.
tuttavia, signor presidente, vorrei dare una spiegazione specifica e dettagliata sui motivi per cui la commissione europea ritiene che il parlamento europeo debba rispondere positivamente al progetto di associazione, rispettando i diversi punti di vista riguardo al ritmo, al contenuto o all' intensità, ma accettando il fatto che il progresso in materia di diritti umani è evidente e sicuro.