Via de voorbeelden van menselijke vertaling trachten te leren vertalen.
Van professionele vertalers, bedrijven, webpagina's en gratis beschikbare vertaalbronnen.
disse forandringer blev betragtet som værende i overensstemmelse med de toksiske virkninger af andre intratekale stoffer såsom uindkapslet cytarabin.
diese veränderungen entsprechen vermutlich den toxischen effekten anderer intrathekal verabreichter arzneistoffe wie denen von unverkapseltem cytarabin.
andelen af patienter i live efter 12 måneder var 24 % for depocyte versus 19 % for uindkapslet cytarabin.
der anteil der nach 12 monaten überlebenden patienten betrug 24% bei behandlung mit depocyte verglichen mit 19% bei behandlung mit unverkapseltem cytarabin.
i induktionsfasens behandling af 1 måneds varighed blev depocyte givet intratekalt i en dosis på 50 mg hver 2. uge og uindkapslet cytarabin 50 mg 2 gange om ugen.
während der einmonatigen induktionsphase der therapie wurde depocyte intrathekal in einer dosierung von 50 mg alle 2 wochen und unverkapseltes cytarabin in einer dosierung von 50 mg zweimal wöchentlich verabreicht.
median progressionsfri overlevelse (defineret som tid til neurologisk progression eller død) var for alle behandlede patienter henholdsvis 77 versus 48 dage for depocyte versus uindkapslet cytarabin.
die mittlere progressionsfreie Überlebensdauer (definiert als die zeitdauer bis zur neurologischen progression oder bis zum tod) war bei depocyte-patienten statistisch deutlich länger als bei den mit ungekapseltem 7 cytarabin behandelten patienten (77 tage gegenüber 48 tagen).
de farmakokinetiske parametre for caelyx (primært udgørende pegyleret liposomal doxorubicinhydrochlorid og lave niveauer af uindkapslet doxorubicin hydrochlorid), målt efter doserne på 20 mg/m2 er angivet i tabel 10.
die pharmakokinetischen parameter von caelyx (größtenteils liposomal eingeschlossenes polyethylenglykolisiertes doxorubicin-hcl und geringe anteile an nicht eingeschlossenem doxorubicin-hcl), die nach dosen von 20 mg/m² festgestellt wurden, sind in tabelle 10 zusammengestellt.
i en åben aktivt kontrolleret, klinisk multicenterundersøgelse blev 35 patienter med lymfomatøs meningitis (med maligne celler fundet ved spinalvæske cytologi) randomiseret til intratekal behandling med enten depocyte (n=18) eller uindkapslet cytarabin (n=17).
patienten, bei denen bei der zytologischen untersuchung der zerebrospinalflüssigkeit maligne zellen gefunden wurden) in zwei gruppen randomisiert, die intrathekal entweder mit depocyte (n=18) oder mit unverkapseltem cytarabin (n=17) behandelt wurden.